יום שבת, 19 במרץ 2011

The Sexy Secret Weapon

הנשק, על כל סוגיו, משמש מאז ומעולם אמצעי הגנה כמו גם התקפה. כך גם הליפסטיק הנשי.
כל חובבת ליפסטיקים, בין אם היא מודעת לכך ובין אם לא- למעשה מורחת על שפתיה את הנשק הסודי שלה. לא בכדי המאפיין הבולט של הפאם פאטאל- אותה דמות נשית המנצלת את מיניותה העוצמתית בכדי להפיל ברשת את הגבר חסר האונים- הוא הליפסטיק האדום. ההשפעה שיש לאישה בעלת שפתיים בוערות מאודם על גברים (כל עוד הם סטרייטיםֿ ושפויים, כן?) היא מיידית ואפקטיבית- קשה מאוד לעמוד בפניה. בסקר רחב היקף שנערך לא מזמן בבריטניה קבעו יותר ממחצית הגברים ששפתיים אדומות הן הדבר הסקסי ביותר בגוף האישה. במחקר נוסף שנערך שם, בוצע מעקב אחרי כמאה נשים שהיו מועמדות למשרות שונות, במספר חברות גדולות. נמצא כי כל הנשים שהתקבלו- הגיעו עם ליפסטיק לראיון העבודה שנערך להן! נתון מאוד מרשים, מה שמוכיח כי אודם על השפתיים משדר לא רק חושניות ופתיינות, אלא גם מצב רוח טוב, בריאות, חיונות ורעננות.
בכל המשברים הגדולים לאורך ההיסטוריה, החל במלחמות עולם וכלה במשברים כלכליים, המכירות של הליפסטיק עלו בצורה דרמטית. יש בו משהו כנראה, שעוזר לנו לשמור על שפיות ועל שליטה בחיינו דרך שגרת טיפוח- הגורמת לנו להיראות במיטבנו גם ברגעים הקשים.


סקרלט ג'והנסן בפרסומת לדולצ'ה וגבאנה - שפתון אדום

סקרלט ג'והנסון החד פעמית, בפרסמות של דולצ'ה וגבאנה. פאם פאטאל אמיתית.


בנוסף למנגנון ההגנה-התקפה של הליפסטיק, ישנו גם הדימיון החיצוני המובהק בינו לבין דימויים מעולם הנשק.


דגמא מדליקה במיוחד לאיפור הנשי ככלי נשק מופיעה בעבודותיו של Massimo Gammacurta, צלם סטילס איטלקי שחי ופועל בניו יורק.


ובסוף השבוע האחרון נתקלתי גם באיור הסאטירי הזה, המופיע בפינה קבועה במוסף הדעות של עיתון "הארץ".
הוא כמובן מתייחס ל"משלוח המנות" שקיבלה ממשלת ישראל מספינת הנשק שהיתה אמורה להגיע לארגוני טרור ברצועת עזה ואותרה ע"י השייטת. אך כל מה שאני רואה כאן זה ליפסטיקים ענקיים! לא ככה?


אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה